tisdag, juni 03, 2008

Kurerar mig

Hej alla resenärer!!

Vad glad jag blev att det är såå många inlägg i bloggen redan. Det har vart en otroligt intressant o lärorik läsning. Det visar på engagemang och att det är fler än jag som har höga förväntningar på resan! Rhodos, Rhodos, Rhodos!!

Jag kan börja säga att jag är förkyld och extremt trött, vilket kan göra att det här inlägget blir flummigare än vanligt. Håll till godo.

Har nu suggsesivt börjat leva som de gamla grekerna.. har nu en trasig mp3- spelare.. en mobil som lever sitt eget liv.. o har på senaste tiden märkt att min dator börjat bli väldigt seg. Såå det jag vill säga är att jag håller på att vänja mig av med alla tekniska prylar som inte kommer att passa in i världen på Rhodos. Det är fler i resesällskapet som har gått på samma bana sedan resan bokades.. Myran har ju total krachat sin dator.. vilket jag tycker var väldigt stort gjort eftersom det är min dator jag värderar högst.. kan tänka mig att mobilen blir svårare för Myran att vänja sig av med, då hon är en baddare på sms. Myran kom dock på att hon behövde en dator för att kunna skriva här på bloggen, så hon la lite stålar på en ny. Bra jobbat Myran! Hanna, som har allmänt oflyt många gånger, har ju "givit bort en av sina mobiler till bättre behövande" Hon hade ju ändå två. Å all heder till henne som valde att själv behålla den trasiga. Även hennes cykel, tv, dvd, hörlurar och mp3 har hon så smått börjat avverka. Vad säger ni andra tre om detta?? Ett bra tips för er kanske?

Jaa o sen va d det här med att välja "Användarnamn" till bloggen. Tänkte att jag skulle få ha nått liiiite roligare namn än Åsa.. men eftersom jag inte har nått smeknamn.. å inte kom på nått bättre än "sötsomsocker" så blev det inget med det. Jag tänkte därmed starta en tävling i skrivande stund; "Hitta rätt smeknamn". Den går ut på att hitta ett smeknamn till varje resenär som vi kan använda oss av när vi samtalar om Rhodosresan. Smeknamnsförslag lämnas här på bloggen eller till mig personligen fram tom söndagen den 15 juni. Efter det kommer det att bli en omröstning. Mer info om när den äger rum kommer senare. Det är bara att börja skicka in era smeknamnsförslag.

Uppdraget.. Jag har i skolan lärt mig om KBT, Kognitiv Beteende Terapi.. och har däri hittat en teknik som heter Exponering = Att suggsesivt utsätta sig för det man har problem med. Så jag vill bara säga att det finns evidens för det vi håller på med. Jag har kommit så långt i min behandling att jag har börjat arbeta med tanken "Åsa dricker öl. " Det har gått sådär.. jag kommer därför att ge mig en hemläxa till nästa gång jag är på systemet. Jag ska köpa en valfri öl. Ojojoj.. jag kommer att behöva mycket stöd. Vill också ge mitt stöd till er.. jag är imponerad över era framsteg. Vad är det Jenny har som uppdrag? Å hur gick det egentligen för Hanna med tomaterna?

Nää nu måste jag lägga mig ner.. på återseende..





Inga kommentarer: