söndag, juni 29, 2008

Straff

Igår fick jag ett väldigt trevligt samtal från MP och Mabbi, dom var fulla och pratglada. Fyllesamtal uppskattas och uppmuntras från min sida, jag är ju fakttiskt väldigt ensam här i Örebro!
Men iaf, det vi pratade om var våra uppdrag (och även en skogsbrand, men det kan ju M&M få berätta om själva). Om man har lyckats med sitt uppdrag ska man kunna utföra det spontant, alltså helt plötsligt äta en oliv eller tomat, eller stoppa in en snus etc. Jag får tydligen lite dispens eftersom det är ju lite jobbigt att spontanshotta väldigt mycket. Men jag ska göra det lite grann iaf, för jag vill och framförallt kan!

M&M hade kommit på att den som lyckats minst bra med sitt uppdrag ska få ett straff. Och då! Då kom den där idén upp i mitt huvud! Det var liksom en sån idé som är så bra att det händer en gång på tusen att man bara kommer på den direkt!

Mitt förslag på straff: Den person som klarat sitt uppdrag minst bra måste göra alla andras uppdrag. Och inte lite då och då, utan direkt efter varandra!

Vad tycks?!

3 kommentarer:

Hany sa...

jag tycker det låter prima..om jag nu får uttala mig!

MP sa...

Mabbi du å ja e godis tillsammans =)

Hur bra som helst är min spontana reaktion, men det kanske framgick igår ...

Tibbe T sa...

Jag är på! Bra idé.