onsdag, juli 09, 2008

Grekisk mat

Idag var jag på en restaurang som heter Hellas, det betyder Grekland på grekiska. På Hellas serverade dom grekisk mat, den var ganska god. Men på Hellas serverar dom även moussaka med kött i till vegeterianer som beställt vegetarisk moussaka. Det är inte helt okej! Det är inte heller helt okej att säga att det är vegetarisk moussaka när vegeterianen tycker att maten smakar kött och frågar om det verkligen är vegetariskt. Något som är ännu mindre okej är att stackars vegeterianen fick betala 50 motherfucking kronor för mat som hon inte ens åt (för hon är en duktig vegeterian och kände skillnaden ändå).

Jag hoppas att dom riktiga grekerna sköter sig bättre. Men det tror jag nog att dom gör, för sämre kan man tamefan inte bli!

2 kommentarer:

Tibbe T sa...

Vilka jävlar! Säkert oäkta greker, hoppas jag i mitt inre.

MP sa...

fy fan, som veg känner man extra hårt för sina bröder å systrar ute i landet