onsdag, juli 23, 2008

Jesusfestivalen

Jag åkte lite söder ut... o hamnade mitt i en jesusfestival, som dessutom firade 10års jubileum! Det var fest helt enkelt! Festivalen pågår i en vecka, med allt från bön i sporthallen - bön på torget. Jag fick möjligheten att delta i fredagens firande som började kl 2200 på kvällen.. Jag o mina kära vänner hade laddat upp med några glas vin o en o annan öl innan vi begav oss till torget. I informationsbladet hade vi läst att det skulle vara fyverkerier och bjudas på varmkorv! Å det levde verkligen upp till våra förväntningar! Vi fick se både fyverkerier o äta god varmkorv. Det var också uppträdande på scenen " Oh happy day" eller nått liknande.. så jag o mina flickor kunde inte så still, vi började klappa händerna i takt till musiken o tog oss en sväng om! Några övriga gäster till denna fest hängde faktiskt på!
Sedan avslutades kvällen med att vi snackade med mini-zlatan.. Vi gissade att han var 20 år gammal.. Han gissade att vi var 92or........ Då började vi nyktra till o det var dags att gå hem..

1 kommentar:

Tibbe T sa...

Gud vad jag skulle bli lycklig om någon gissade att jag var född 92. Det är nästan som min mentala ålder 17,3 år.